لیست در واقع دستورالعمل و لیست خرید محصول نهایی است. این لیست توضیح می‌دهد که مواد مورد نیاز چطور و از کجا خریداری می شوند و دستورالعمل جمع‌آوری محصولات از قسمت‌های مختلف را شامل می‌شود. می توان گفت تمام تولید کنندگان محصولات، بدون در نظر گرفتن حوزه کاری، با ایجاد یک لیست BOM شروع به کار می‌کنند.


    ثبت سفارش BOM

    در این بخش می‌توانید لیستی از قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود تهیه کنید و به صورت فایل با فرمت csv، xlsx، xls آپلود کنید.

    BOM چیست؟

    لیست BOM یک است که شامل فهرستی از اقلام مورد استفاده برای تولید یک محصول و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه انجام این کار است.
    لیست BOM هنگام ساخت محصول و سفارش قطعات جایگزین ضروری است و در صورت نیاز به تعمیرات محصول، مشکلات احتمالی را کاهش می دهد، به برنامه ریزی برای سفارشات کمک می کند و احتمال خطا را کم می کند. فهرست مواد اولیه یا لیست BOM که مخفف کلمه Bill Of Materials است، یک لیست ساختار یافته و منبع متمرکز اطلاعات است که شامل تمام مواد و اجزای مورد نیاز برای ساخت یک محصول است و دستورالعمل‌هایی در خصوص استفاده از این مواد و نحوه انجام کار ارائه می دهد. در واقع به لیست مواد خامی که برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شوند BOM می گویند. هر چند که هر ماده خامی نیز ممکن است برای ساخت آن، دوباره از یک سری مواد خام دیگر استفاده کرده باشد. از این جهت گاهی آن را درختBOM هم می‌نامند.
    هر خط از فهرست مواد اولیه شامل کد محصول، نام قطعه، پارت نامبر، تجدید نظر قطعه، توضیحات، مقدار، واحد اندازه گیری، اندازه، طول، وزن و مشخصات یا ویژگی های محصول است.

    چرا باید از BOM استفاده کرد؟

    تسهیل تولید کارآمد و دقیق محصولات شاید یکی از دلایلی باشد که مشخص می کند چرا باید از BOM استفاده کنیم. کارشناسان ما در دیجی اولدوز با شناسایی و قیمت گذاری تمام مواد و اجزای مورد نیاز برای تولید یک محصول – قبل از شروع فرآیند تولید، می توانند تعیین کنند آیا تمامی موارد مورد نیاز برای حرکت رو به جلو با حداقل ریسک تأخیر را داریم یا خیر. این مسئله باعث کاهش احتمال کمبود مواد اولیه و یا افزایش بیش از حد مواد خواهد شد. برای انجام پروژه های خود می توانید اطلاعات پروژه و یا قطعات خود را در لیست BOM دیجی قطعه قرار دهید؛ پس از بررسی، کارشناسان ما برای انجام هماهنگی های لازم با شما تماس خواهند گرفت.

    منو اصلی